Obiecuję uruchomienie środków z KPO, które trzeba bedzie mądrze zainwestować. Na te pieniądze czekają Poznaniacy, czekają poznańscy przedsiębiorcy. Te środki zostaną wykorzystane na:
Priorytetowe zadania inwestycyjne i transportowe dla Poznania i Powiatu Poznańskiego
1. Inwestycje w infrastrukturę
- Poznań aby ściągać inwestorów potrzebuje uzbrojonych terenów pod inwestycje. Utworzymy Rządowy Fundusz, który będzie miał za zadanie pomóc gminom w uzbrajaniu terenów pod inwestycje.
- Strefa Aktywizacji Gospodarczej - 100 ha uzbrojonych przy A2.
- Zwiększenie ilości terenów pod budownictwo mieszkaniowe to tańsze mieszkania.
2. Transport zbiorowy
- Rozwój transportu zbiorowego jako alternatywa ruchu samochodowego. Przeciwdziałanie blokowaniu miast, ulic i dróg. Odpowiedź na pilną konieczność redukcji emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Zmniejszanie globalnych kosztów transportu w obrębie Aglomeracji Poznańskiej.
- Dalszy rozwój Poznańskiej Kolei Metropolitalnej poprzez zwiększanie ilości połączeń szczególnie krótko i średniodystansowych na wszystkich liniach.
- Punkty przesiadkowe (parkingi, dojazdy uliczne i ścieżki rowerowe) dla każdego przystanku, stacji i dworca na szlakach kolei metropolitalnej.
- Skoordynowanie transportu kolejowego z transportem tramwajowo-autobusowym w miastach i autobusowym w terenie pozamiejskim.
- Zabieganie o inwestycje państwowe budowy poznańskiej kolei obwodowej, w tym inwestycje takowe i budowa przystanków dla miasta Poznania i włączenie jej w obieg Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.
- Zabieganie o kluczowe inwestycje państwowe dla rozbudowy Węzła Poznań-Główny i rozbudowa infrastruktury torowej szczególnie w kierunku Poznań-Wschód jako warunku możliwości dalszego rozwoju kolei metropolitalnej.
- Działanie na rzecz pozyskania środków na zakup taboru kolejowego szczególnie nisko i zeroemisyjnego dla przewoźników regionalnych.
3. Odkorkujmy centrum Poznania! – trzeba dokończyć pierwszą ramę komunikacyjną
- Dokończenie planowanej od dawna pierwszej ramy komunikacyjnej pozwoli odkorkować ulice Solną, Estkowskiego i Garbary, puszczając ruch wzdłuż torów kolejowych przy Cytadeli, przez Ostrów Tumski aż na Zawady. Jako poseł będę zabiegał o środki na tę inwestycję. Pozwoli ona na uatrakcyjnienie naszego miasta turystycznie, gdy dla ruchu pieszego i rowerowego połączone zostaną Stary Rynek, Wzgórze św. Wojciecha, Ostrów Tumski i Śródka.